Életmódtippek

Az ízületi bántalmak és a táplálkozás

VITALFOOD.HU
2019.07.06 15:14
Az ízületi bántalmak és a táplálkozás

Magyarországon nagyon sokan küzdenek valamilyen ízületi, reumatológiai problémával. Fontos tudni, hogy az ízületi fájdalmak enyhítésének egyik módja a helyes táplálkozásban rejlik! Érdemes odafigyelni, hogy mit viszünk be szervezetünkbe táplálkozás címén.

Az ízületi gyulladásnak rendkívül kellemetlen tünetei lehetnek, például az érintett ízületek merevsége, fájdalma, a mozgás beszűkülése, a fáradékonyság, az izomgyengeség.

Reumás ízületi gyulladásnál mellőzni kell az allergiát keltő ételeket.

Ilyen betegek számára előnyös a friss gyümölcsök, és zöldségek és a gyömbér fogyasztása is.A gyömbérnek erőteljes gyulladáscsökkentő hatása van, emellett enyhíti a fájdalmakat és az ízületek duzzanatát is.

A fahéj is gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító és antioxidáns hatású, ráadásul kutatások szerint a szövetkárosodásokat is képes megelőzni.

Ugyanúgy gyulladás csökkentő hatása van a kurkumának is. Egy 2003-as kutatás szerint a benne található vegyületek, elsősorban a kurkumin többféle módon is hatással van a gyulladást okozó molekulákra. A kurkumát szedhetjük étrend-kiegészítő formájában is.Hasznos lehet még a kalcium és a magnézium együttes alkalmazása (helyes arányuk 2:1)

Kattints rá!!!

Törvényszerű az időskori ízületi fájdalom?

Nem, de sajnos nagyon gyakori. Dióhéjban: a végtagokban található csontok végét rugalmas porc borítja, ez védi a csontokat, így a mozgás olajozottan működik. Idővel azonban csökken vagy le is áll a porc alkotóelemeinek termelése, a porc veszít rugalmasságából, megrepedezik és letöredezik, így a mozgás fájdalmassá, nehézkessé válik, a csontok súrlódása pokoli fájdalmat tud okozni. A letöredezett darabok tovább sértik a területet és fokozzák a gyulladást.

Ha az ízületi gyulladás a purinanyagcsere zavarából, a húgysavszint emelkedéséből ered, köszvényről (arthritis urica) beszélünk.

Általában a középkorú férfiak és a változás kora utáni nők betegsége

A köszvényes betegnek kerülnie kell az állati belsőségeket, a hüvelyeseket, a banánt, a csokoládét, a bort és a kólát. A köszvény esetében a legjobb, ha alkoholt teljesen mellőzik. Köszvényeseknél bevált a napi 20 dkg friss vagy befőzött cseresznye fogyasztása,ez bizonyítottan csökkenti a húgysavszintet.

De megfelelő a napi 1 dl cseresznyelé fogyasztása is. A gyümölcs leve segít csökkenteni a gyulladást, egyben a köszvénnyel járó fájdalmat is csillapítja.

Természetesen nem kell lemodani mindenről amit szeretünk, de tegyünk meg mindent, hogy minnél egészségesebb ételek kerüljenek az asztalunkra.

Csökkentse a terhelést!

 

Az ízületekre nehezedő nyomást alapvetően a testtömeg határozza meg. Az olyan túlsúlyosak számára, akiknek ízületi problémájuk is van, a súlycsökkentés nagyon sokat segíthet. Reumatoid artritiszben ráadásul a túl sok testzsír növelheti a gyulladást és az ízületi fájdalmat a szervezetben. Az egészségesebb testtömeget elérve sok esetben javulnak a vérnek a gyulladással összefüggő - pl. CRP - laboreredményei is.

Az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat, mérsékelt mennyiségű sovány húst és sok zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó diéta

A heti rendszeres halfogyasztás mellett képes csökkenteni a testben a gyulladást azáltal, hogy segíti a szervezetet megszabadítani a gyulladást okozó anyagoktól.

Ehhez azonban az kell, hogy naponta legalább négy adag zöldséget - elsősorban frissen, de lehet gyorsfagyasztott vagy konzerv is - és legkevesebb két adag gyümölcsöt elfogyasszon.

Ettől a dietetikusi ajánlástól nem kell megijedni: egy adag kb. egy maroknyi, vagy néhány evőkanálnyi mennyiséggel azonos, tehát egy alma, az ebédhez elfogyasztott saláta, de akár egy pohár gyümölcslé is egy adagnak számít.) Válasszon különböző színű zöldségeket, hogy minél többféle olyan növényi hatóanyag kerüljön a szervezetébe, ami segít mérsékelni a gyulladást!

ÍZÜLET MAX CSOMAG

Összegyűjtöttük a természet 3 legütősebb ízületeket támogató szerét:

II-es típusú kollagén-peptid. Méhpempő. Kurkuma.

Ismerd meg őket közelebbről!

Forrás:

tgy-magain.hu

hazipatika.com

Figyelmeztetés: A cikk kizárólag tájékoztatási célra szolgál. Nem alkalmas betegségek diagnosztizálására, gyógyítására,  megelőzésére, és nem helyettesíti a orvosi szolgáltatásokat. A cikkben szereplő megállapítások nem vonatkoztathatóak a honlapon található termékekre.