Életmódtippek

Miért fontos a vitamin pótlás?

VITALFOOD.HU
2019.07.18 15:03
Miért fontos a vitamin pótlás?

Az egészség attól függ, hogy sikerül-e a szervezetben zajló folyamatokat egyensúlyban tartani. Ahhoz, hogy egészségesek maradjunk, szükségünk van ásványi anyagokra, vitaminokra és alapvető zsírsavakra.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

Néhány a legfontosabbak közül!

C-vitamin az egyik legfontosabb vitaminunk amit a szervezet nem tud előállítani. Ennek hiányában kezdeti stádiumban fáradékonyság, rossz közérzet, orr és fogínyvérzés, rossz emésztés, vérszegénység, depresszió, súlyosabb esetben keringési zavarok, érfalak gyengülése, csontritkulás, hajhullás, cukorbetegség alakul ki.A C-vitamin szedése akár 30%-al csökkentheti a betegségek időtartamát! Segíthet a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban, az immunrendszer erősítésében, a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelmében, az idegrendszer normál működésében, a fáradtság, kifáradás csökkentésében, az erek állapotának megőrzésében.

B- vitaminok legnagyobb szerepe az idegrendszerben, emésztőrendszerben és bőrgyógyászati területen mutatkoznak. Hiányának tünetei: székrekedés, fáradtság, depresszió, izomgörcs, szívkárosodás, pikkelyes bőr, vérszegénység, alvászavarok, fejfájás, étvágytalanság alakulhat ki.A B-vitaminok fontos szerepet játszhatnak az idegrendszer egészséges működésében, stabilizálhatják az agyi funkciókat, élesíthetik a memóriát és energiával látják el a szervezetet, miközben hozzájárulhatnak a stressz és a feszültség csökkentéséhez.

D -vitamin legfontosabb feladata a kalcium és foszfor normál felszívódásának segítése és a sejtek működésének szabályozása. Hozzájárul az egészséges csontozat, a normál fogazat, az egészséges izomfunkció és a vér normál kalcium szintjének fenntartásához. Hiányának tünetei: angolkor, csontfájdalom, csontritkulás, izomgyengeség, ízületi gyulladás, látászavarok, égő érzés a torokban és szájban.A D-vitamin alacsony szintje, hiánya nemcsak a csontritkulás esélyét növeli meg, de szív- és érrendszeri problémákhoz, és akár autoimmun betegségek kialakulásához is vezethet. A megfelelő mennyiségű D-vitamin pótlása növeli a kalcium és a foszfor felszívódását, ezzel erősíti a csontokat és a fogakat, lehetővé teszi az ízületek megfelelő működését, javít rugalmasságukon, hozzájárul a magas vérnyomás csökkentéséhez.A D3-vitamin (kolakalciferol) egyik legfontosabb funkciója, hogy egyensúlyban tartja a kalciumháztartást, segíti a kalcium felszívódását és gátolja annak kiválasztását, így biztosítja a megfelelő vérkalcium-szintet, azaz a csontképzéséhez nélkülözhetetlen kalcium mindenkori megfelelő mennyiségű jelenlétét. A D-vitamint újabban egyre többször D-hormonként is emlegetik, mert bebizonyosodott, hogy hormonszerű hatást fejt ki a test szinte minden szövetében, pozitívan hat a pajzsmirigy működésére és csökkenti a gyulladást. D-vitamin hiány esetében gyakrabban alakulnak ki szív- és érrendszeri megbetegedések, így ha csökkenteni akarjuk ezen betegségek kialakulását, akkor ajánlott a szervezetünk D-vitamin raktárainak folyamatos töltése.

E - vitamin védi a sejthártyákat, szívet, szívkoszorú ereket, gátolja a vérrögképződést, az öregedési folyamatokat, véd a trombózis, szélütés, szívroham kialakulása ellen. Csökkenti az Alzheimer kór kialakulását.
E vitamin hiányban kialakulhat vérszegénység, akné (bőrbetegség), rák, ideg és izomkárosodás, korai öregedés.Az antioxidáns hatású E-vitamin hozzájárulhat a káros szabad gyökök semlegesítéséhez, az öregedési folyamatok lassításához, a szív- és érrendszer normál működéséhez, a vérnyomás szabályozásához, a haj, bőr és köröm szépségének megőrzéséhez.

K-vitamin segíti a máj méregtelenítésében és segít a csontképződésnél. Szervezetünkben többek között a véralvadást előidéző fehérjék, véralvadási faktorok, képződéséhez nélkülözhetetlen. Egy részét zöld színű zöldségekkel (spenót, karalábé, saláta stb.) másik részét a bélben lévő jótékony bélbaktériumok közreműködésével termelődik. Hiánya vérzékenységet,máj és bélbetegséget idézhet elő.A K-vitamin legfőbb feladata a véralvadás elősegítése és az ásványi anyagok csontokba való beépülésének biztosítása, ezáltal segíthet a csontok hiánytalan növekedésében, karbantartásában, elősegítheti a sejtnövekedést, hozzájárulhat a szív- és érrendszer egészséges működéséhez.

Aki egészsége megőrzése érdekében szeretné ellátni saját szervezetét megfelelő vitaminnal, tápanyaggal és ásványi anyaggal, akkor érdemes étrendjét vitaminos készítményekkel kiegészíteni. Mára már több mint 20 féle vitamin vált ismertté. A tudományos kutatás a vitaminok és azok tulajdonságainak a tanulmányozására összpontosít. Tudjuk, hogy sok élelmiszerben is előfordulnak vitaminok, de a gyógyszergyártó cégek lehetőséget biztosítanak számunkra, hogy különböző tabletták, cseppek, porok, formájában vitamin készítményekkel lássuk el szervezetünket.
forrás:
hirklikk.hu
bionagyker.hu

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

A szervezet működésére sokféle módon lehet egészségjavító befolyást gyakorolni. A legfontosabb hatást a vitaminok fejtik ki. A vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünkben.

Nem szabad elfelednünk, hogy a vitaminigényt az életmód is befolyásolja! Szervezetünk egészségének, bőrünk, hajunk, körmeink szépségének megőrzéséhez bizonyos állapotokban, életszakaszban több vitaminra lehet szükségünk. Így például az idősebbeknek, vegetáriánusoknak, terheseknek, szoptató anyukáknak, dohányosoknak, nehéz fizikai munkát végzőknek, serdülőknek gyakran a kiegyensúlyozott táplálkozáson túl különféle vitaminkészítmények szedésére is szükségük lehet a szokásos bőr- és hajápolás mellett.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Nem szabad elfelednünk, hogy a vitaminigényt az életmód is befolyásolja! Szervezetünk egészségének, bőrünk, hajunk, körmeink szépségének megőrzéséhez bizonyos állapotokban, életszakaszban több vitaminra lehet szükségünk. Így például az idősebbeknek, vegetáriánusoknak, terheseknek, szoptató anyukáknak, dohányosoknak, nehéz fizikai munkát végzőknek, serdülőknek gyakran a kiegyensúlyozott táplálkozáson túl különféle vitaminkészítmények szedésére is szükségük lehet a szokásos bőr- és hajápolás mellett.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkertvv
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert
Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/szepsegapolas/185/vitaminokkal-kulso-belso-szepsegunkert